Všeobecné podmínky pro poskytnutí právní služby

prostřednictvím webové stránky

www.aaapravnik.cz

Všeobecné podmínky pro poskytnutí právní služby (dále jen „Podmínky“) se řídí zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“) a zákonem č. 85/1996 Sb., o advokacii, v platném znění (dále jen „Zákon o advokacii“).

Právní služby jsou poskytovány advokátkou zapsanou u České advokátní komory:

Mgr. Šárka Oharková, advokátka, IČO: 76526186, se sídlem Slezská 949/32, 120 00 Praha 2, evidenční číslo ČAK 13266. 

Právní služby mohou být dále poskytovány jiným advokátem na základě smlouvy o spolupráci mezi uvedenou advokátkou a jiným advokátem nebo právníkem na základě pracovní smlouvy.

(dále jen „Advokátní kancelář“)

Klientem je osoba, která je objednatelem právní služby prostřednictvím webové stránky: www.aaapravnik.cz (dále jen „Web“).

(dále jen „Klient“)

1. PŘEDMĚT ZÁVAZKU

1.1 Advokátní kancelář se za těchto Podmínek zavazuje poskytnout Klientovi právní službu, kterou poskytne advokát zapsaný u České advokátní komory a Klient se zavazuje uhradit Advokátní kanceláři za poskytnutí této právní služby cenu uvedenou níže.

1.2 Konkrétní právní služba, která bude poskytnuta Klientovi, je specifikována na Webu a klient provede její volbu potvrzení tlačítka „objednat“ u příslušného produktu právní služby (dále jen „Objednávka“).

1.3. Právní služby jsou Klientovi poskytovány buď jako registrovanému zákazníkovi, nebo neregistrovanému, kdy Klient vyplní pouze dotazník týkající se osobních údajů a dále klient může čerpat službu „bez registrace“.

2. REGISTRACE

2.1 K poskytnutí Právní služby se Klient zaregistruje prostřednictvím registračního dotazníku, který je přístupný na Webu. Klient je povinen uvést v registračním dotazníku všechny zde vyžadované osobní údaje pravdivě a bere na vědomí, že Advokátní kancelář nenese žádnou odpovědnost v případech, v nichž se kterýkoli z takto Klientem poskytnutých osobních údajů ukáže jako nepravdivý. 

2.2. Klient je během registrace vyzván k vytvoření přístupového hesla a vytvoří si přístupové heslo ke svému zákaznickému účtu. Klient je povinen uchovávat toto heslo v tajnosti a nesdílet jej s dalšími osobami. Advokátní kancelář neodpovídá Klientovi za škody, které mu vzniknou v důsledku vyzrazení nebo zneužití jeho přístupového hesla.

2.3 Klient je povinen bez zbytečného odkladu informovat Advokátní kancelář, pokud má jakékoli podezření na zneužití či zpřístupnění svého hesla nebo obsahu zákaznického účtu třetí osobě. V případě odůvodněné obavy, že dochází nebo může dojít k zneužití zákaznického účtu Klienta, je Advokátní kancelář oprávněna zákaznický účet Klienta zablokovat, případně Klienta vyzvat ke změně hesla. Klient nese odpovědnost za všechna jednání, která jsou prostřednictvím zákaznického účtu na Webu učiněna.

2.4 Po registraci Klient před každou další Objednávkou potvrdí správnost a pravdivost údajů, případně tyto údaje změní a vyplní formulář žádosti, kde Klient blíže popíše problém, který vyžaduje poskytnutí právní služby (dále jen „Formulář žádosti“). Advokátní kancelář nenese žádnou odpovědnost v případě nepravdivosti nebo neaktuálnosti údajů uvedených v registračním dotazníku.

2.5. Advokátní kancelář je oprávněna okamžitě pozastavit či zrušit registraci Klienta, pokud Klient porušuje vzájemná ujednání nebo jedná v rozporu s obecně závaznými právními normami.

3. POSKYTNUTÍ PRÁVNÍ SLUŽBY BEZ REGISTRACE

3.1. Klient si může objednat právní služby i bez registrace, tj. vytvoření zákaznického účtu. Klient po výběru konkrétní právní služby vyplní dotazník s uvedením osobních údajů. Po odeslání dotazníku s osobními údaji, Klient vyplní formulář s popisem problému, který následně odešle.

3.2. Klient je povinen uvést v dotazníku týkajícího se jeho osobních údajů všechny zde vyžadované osobní údaje pravdivě a bere na vědomí, že Advokátní kancelář nenese žádnou odpovědnost v případech, v nichž se kterýkoli z takto Klientem poskytnutých osobních údajů ukáže jako nepravdivý.

4. OBJEDNÁVKA PRÁVNÍ SLUŽBY 

4.1 Advokátní kancelář poskytne právní službu na základě Objednávky Klienta. K úplnému objednání právní služby je nutné mít vyplněný dotazník osobních údajů Klienta a formulář žádosti, kde klient blíže popíše problém, který vyžaduje poskytnutí právní služby či právní rady (dále jen „Formulář žádosti“).

4.2 U registrovaného Klienta je k závaznosti Objednávky nutné potvrdit pravdivost osobních údajů. U nákupu právní služby bez registrace je nutné vyplnění dotazníku s osobními údaji. Před odesláním Objednávky může Klient veškeré jím uvedené údaje měnit či případně doplňovat. Dotazník osobních údajů a Formulář žádosti je rovněž možno v průběhu vyplňování uložit a vrátit se k jeho vyplňování později. 

4.3. Jednáním uvedeným v článku 4.2 Klient potvrzuje, že se seznámil s ujednáním obsaženým v Podmínkách a že s jejich obsahem souhlasí.

5. POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY A UZAVŘENÍ SMLOUVY

5.1. Po provedení objednávky právní služby je tato Advokátní kanceláří zkontrolována z formálních důvodů, zda obsahuje všechny podstatné skutečnosti. V případě, že objednávka neobsahuje všechny relevantní skutečnosti nebo je nekompletní, vyzve Advokátní kancelář Klienta k doplnění. Advokátní kancelář rovněž vyzve Klienta k předložení podkladů nutných k vyhotovení služby. Po doplnění vyžádaných skutečností a podkladů je objednávka považována za kompletní.

5.2. V případě, že je objednávka kompletní zašle Advokátní kancelář Klientovi výzvu k zaplacení. 

5.3.Objednávka Klienta se stane závaznou po úhradě ceny za poskytnutí právní služby. Okamžikem úhrady ceny dochází k uzavření Smlouvy o poskytnutí právní služby (dále jen „Smlouva“), jejíž podmínky jsou zachyceny v těchto Podmínkách a v Objednávce. Smlouva se tím stává pro obě Strany právně závaznou.

5.4. Objednávka služby je Advokátní kanceláří akceptována v okamžiku, kdy Advokátní kancelář doručí Klientovi na jeho e-mail uvedený při jeho registraci potvrzení, že poskytne vybranou právní službu. Advokátní kancelář doručí Klientovi potvrzení o akceptaci jeho objednávky bez zbytečného odkladu poté, co dojde k bezhotovostní úhradě ceny za poskytnutí právní služby.

5.5. V případě, že Klient, který je spotřebitelem, vyplní a odešle Formulář žádosti dle článku 4.1. a následně tuto službu uhradí dle článku 5.3. před uplynutím lhůty 14 dní ode dne, kdy Klient učinil objednávku, platí, že tímto výslovně žádá, aby mu byla poskytnuta Advokátní kanceláří právní služba před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy dle § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku. Klient v takovém případě nemůže odstoupit od Smlouvy, jestliže mu byla Právní služba poskytnuta před uplynutím lhůty k odstoupení od Smlouvy dle předchozí věty tohoto ustanovení.

6. POSKYTNUTÍ A ZPŮSOB POSKYTNUTÍ PRÁVNÍ SLUŽBY

6.1 Advokátní kancelář poskytne Klientovi Právní službu podle českého práva na základě požadavků Klienta, které Klient uvede prostřednictvím Formuláře žádosti a ve lhůtách uvedených na Webu za předpokladu, že nenastanou nepředpokládané okolnosti mimo sféru vlivu Advokátní kanceláře, které objektivně brání v poskytnutí právní služby (tzv. vyšší moc). Lhůta k poskytnutí právní služby uvedená na Webu počíná běžet od dne následujícího po dni, kdy Advokátní kancelář zašle Klientovi potvrzující e-mail dle článku 5.4.

6.2 Všechny lhůty uvedené na Webu pro poskytnutí Právní služby běží pouze v pracovních dnech. Lhůty pro poskytnutí Právní služby se přiměřeně prodlouží, pokud Klient uvede v dotaznících dle článku 3 nesprávně nebo neúplně některou z požadovaných informací a to až do doby, kdy dojde ze strany Klienta k nápravě tohoto stavu.

6.3. Klient je povinen poskytnout součinnost pro včasnou a efektivní obranu svých práv, zejména poskytovat Advokátní kanceláři veškeré podstatné informace a podklady vztahující se k právní službě.

6.4 Právní služba se považuje za poskytnutou okamžikem, kdy Advokátní kancelář odešle Klientovi e-mail ve formátu .word nebo .pdf obsahující objednanou právní službu. Právní služba je dále poskytnuta provedením telefonátu ve sjednaném rozsahu (nejčastěji maximálně 30 minut). V případě překročení telefonické konzultace o sjednanou dobu nebo v případě telefonické konzultace bez předchozího objednaní je účtována zvláštní sazba a takto provedená právní služba bude zvlášť vyúčtována jako „vícepráce“.

6.5 Klient bere na vědomí, že Advokátní kancelář vychází při poskytnutí Právní služby z informací a dokumentů poskytnutých Klientem v relevantním dotazníku a Formuláři žádosti, který Klient vyplňuje. Advokátní kancelář nemá povinnost si tyto informace ani Klientem předkládané dokumenty nikterak ověřovat. Advokátní kancelář neodpovídá Klientovi za případnou škodu způsobenou v důsledku nesprávného či neúplného poskytnutí informací nebo dokumentů uvedených v těchto dotaznících. Klient dále bere na vědomí a souhlasí, že Advokátní kancelář:

a) zásadně neověřuje autenticitu ani faktickou správnost klientem uvedených údajů,

b) zásadně neprověřuje pravost podpisů uvedených na listinách ani autenticitu předkládaných listin,

c) neprověřuje právní způsobilost smluvních stran smlouvu uzavřít, a

d) kontroluje nebo připravuje daný dokument pouze z hlediska účelu, který klient uvedl v dotazníku ve svém zákaznickém účtu.

6.6 Pokud Klient nejedná svým jménem nebo v případě pochybností jakým jménem Klient jedná, zavazuje se Klient o tom informovat Advokátní kancelář a je povinen poskytnout Advokátní kanceláři veškerou spolupráci dle zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, v platném znění.

7. ODMĚNA A ÚHRADA PRÁVNÍ SLUŽBY

7.1 Konkrétní výše odměny za poskytnutí Právní služby je uvedena na Webu nebo v konkrétní nabídce Advokátní kanceláře adresované přímo Klientovi. Výše odměny je konečná, zahrnuje případně daň z přidané hodnoty v platné výši, ale nezahrnuje jiné daně, poplatky, správní poplatky, kolky nebo nepředpokládané náklady, které v průběhu poskytnutí Právní služby mohou vzniknout. Tyto eventuální náklady budou následně vyúčtovány Klientovi. 

7.2 Daňový doklad o uhrazení odměny za poskytnutí Právní služby bude Klientovi doručen zvlášť na e-mail uvedený v dotazníku osobních údajů, vždy po uhrazení každé Právní služby na základě předchozí výzvy k úhradě. Klient souhlasí, že mu bude daňový doklad odeslán výhradně v elektronické podobě.

8. VÍCEPRÁCE

8.1. V případě, že si poskytnutí právní služby vyžádá další náklady, které nebyly Klientem uhrazeny na základě výzvy Advokátní kanceláře k zaplacení dle článku 5.2., bude toto Klientovi zasláno bez zbytečného odkladu po jejich vzniku. Klient se zavazuje k jejich úhradě dle podmínek uvedených v dodatečném výzvě k zaplacení. Klient bere na vědomí a souhlasí, že Advokátní kancelář není povinna zaslat Klientovi konečný výsledek poskytnuté právní služby dle objednávky dle článku 4.1. Podmínek do doby než budou uhrazeny veškeré závazky Klienta vůči Advokátní kanceláři, k jejichž úhradě byl Klient vyzván. Nebezpečí škody z prodlení v takovém případě nese Klient. 

9. POVINNOST MLČENLIVOSTI A OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

9.1 Advokátní kancelář je povinna dodržovat mlčenlivost ohledně všech informací získaných v souvislosti s poskytováním právních služeb klientovi. Informace, okolnosti a dokumenty, které se přímo týkají Právní služby nebo jejího poskytnutí, jsou důvěrné a Advokátní kancelář je nesmí bez souhlasu Klienta sdělit třetí osobě.

9.2 Klient bere na vědomí, že jeho osobní údaje budou Advokátní kanceláří zpracovány za účelem plnění Smlouvy dle článku 5.3. 

10. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ UPLATNĚNÁ KLIENTEM-SPOTŘEBITELEM

10.1. Klient – spotřebitel je oprávněn uplatnit práva z vadného plnění (reklamaci) za poskytnuté služby Advokátní kanceláří prostřednictvím emailu advokat@aaapravnik.cz. Uplatnění reklamace se řídí ustanoveními § 13 a 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

10.2. Advokátní kancelář je povinna reklamaci Klienta přijmout. Rovněž je povinna Klientovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Klient požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

10.3. Advokátní kancelář rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 20 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Advokátní kancelář s nedohodne s Klientem na delší lhůtě.

10.4. Klient bere na vědomí, že neúspěch ve věci, pokud není prokazatelně zaviněn opomenutím, nedbalostí nebo úmyslným jednáním Advokátní kanceláře, ale pouze právním názorem, není důvodem k reklamaci.

11. ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU

11.1. Advokátní kancelář odpovídá Klientovi za škodu mu způsobenou v souvislosti s výkonem poskytování právních služeb. 

11.2. Advokátní kancelář se zprostí odpovědnosti, prokáže-li, že způsobenou škodu nezavinila.

12. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY 

12.1. Klient, který je spotřebitelem, má právo v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku odstoupit od Smlouvy, a to ve lhůtě 14 dnů ode dne jejího uzavření. To neplatí v případě uvedeném v článku 5.5. těchto Podmínek.

13. ZÁNIK SMLOUVY

13.1 Advokátní kancelář má právo bezodkladně vypovědět Smlouvu z důvodů uvedených v § 20 Zákona o advokacii, mimo jiné i v případě, že si zájmy Advokátní kanceláře a Klienta budou v konkrétní věci odporovat nebo si budou v konkrétní věci odporovat zájmy jednotlivých klientů Advokátní kanceláře (tzv. konflikt zájmů). V případě výpovědi Smlouvy dle předchozí věty vrátí Advokátní kancelář bezhotovostním převodem na účet Klienta již uhrazenou odměnu za Právní službu, která ještě nebyla poskytnuta.

13.2. Advokátní kancelář má právo bezodkladně vypovědět Smlouvu také tehdy, pokud Klient uvede nesprávné či neúplné údaje do dotazníku osobních nebo do Formuláře žádosti a tento stav nenapraví ani přes opakovanou výzvu Advokátní kanceláře.

13.3. Advokátní kancelář a Klient si výslovně sjednávají, že Dostupný advokát nemá povinnost činit po ukončení této Smlouvy za Klienta neodkladné úkony ve smyslu v § 20 odst. 6 Zákona o advokacii.

14. POVINNOSTI ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘE VYPLÝVAJÍCÍ ZE ZÁKONA Č. 253/2008 Sb.

14.1. Klient bere na vědomí, že Advokátní kancelář je dle § 2 odst. 1 písm. g) zákona č. 253/2008 Sb. o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu (dále jen „AML zákon“) povinna, při výkonu činnosti uvedených v tomto ustanovení (zejména úschova peněz a cenných papírů nebo jiného majetku klienta anebo pokud poskytované služby spočívajíc v jednání jménem klienta nebo na jeho účet v případech uvedených v tomto ustanovení) a v souvislosti s potíráním takového jednání, činit následující úkony:

- provést identifikaci klienta v případech uvedených v § 7 AML zákona způsobem uvedeným v § 8 AML zákona;

- provádět kontrolu klienta dle § 9 AML zákona spočívající v odhalování podezřelého obchodu;

- oznamovat podezřelé obchody České advokátní komoře způsobem dle § 18 AML zákona a usnesení představenstva České advokátní komory č. 2/2008.

14.2. Kontrola a oznamovací povinnost dle čl. 14.1. se nevztahuje na případy uvedené v § 27 odst. 1 AML zákona, a to a) poskytování právních porad, b) obhajoba klienta v trestním řízení, c) zastupování klienta v řízení před soudy, d) poskytování právních porad týkajících se řízení před soudy, a to bez ohledu na to, zda tato řízení již byla zahájena či nikoliv nebo zda již byla ukončena.

14.3. Podezřelým obchodem se pro účely AML zákona rozumí obchod uskutečněný za okolností vyvolávajících podezření ze snahy o legalizaci výnosů z trestné činnosti nebo podezření, že v obchodu užité prostředky jsou určeny k financování terorismu, nebo že obchod jinak souvisí nebo je spojen s financováním terorismu, a nebo při jeho uskutečnění nastala jiná skutečnost, která by mohla takovému podezření nasvědčovat.

15. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

15.1 Za veškeré právní služby poskytované Advokátní kanceláří je odpovědná Mgr. Šárka Oharková, advokátka, a to i v případě, že právní službu bude poskytovat jiný advokát na základě smlouvy o spolupráci s Mgr. Šárkou Oharkovou nebo na základě substituční plné moci. Dostupný advokát se může nechat ve všech věcech zastoupit jiným advokátem na základě plné moci (tzv. advokát substitut).

15.2 Pokud se kterékoli ustanovení Podmínek stane nebo bude shledáno neplatným nebo nevynutitelným, nebude tím dotčena platnost a vymahatelnost ostatních ustanovení Podmínek.

15.3 Orgánem dozoru nad dodržováním povinností stanovených na ochranu spotřebitele je v oblasti advokacie Česká advokátní komora, která je i příslušná k mimosoudnímu řešení sporů (viz www.cak.cz).

Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 1.6.2022

Mgr. Šárka Oharková, advokátka

evidenční číslo ČAK 13266